Διαβούλευση

ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ: Για τα Σχολεία 1ο Δημοτικό και Γυμνάσιο Αρκαλοχωρίου και το Κέντρο Πολιτισμού και Δημιουργίας, πάρκου παιδιών, αναψυχής και περιπάτου.

7 Φεβρουαρίου 2024
20
Ημ. Έναρξης: 07/02/2024
Ημ. Λήξης: 15/02/2024

 

Δυόμιση χρόνια μετά τον καταστροφικό σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου 2021 όλοι οφείλουμε να τοποθετηθούμε έστω ετεροχρονισμένα χωρίς αμφιταλαντεύσεις στο ζητούμενο της επόμενης μέρας:
Να ανοικοδομήσουμε τον τόπο μας σε καλύτερη και βιώσιμη βάση και με την προοπτική που αξίζει στις επόμενες γενιές.
Θέτω λοιπόν σήμερα στην κρίση σας την πρότασή μου για την ανοικοδόμηση των σεισμόπληκτων σχολείων του Αρκαλοχωρίου, η οποία συνοπτικά περιλαμβάνει:

1.Νέο κτίριο για το Γυμνάσιο Αρκαλοχωρίου στο ίδιο οικόπεδο.

2. Νέο κτίριο για το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αρκαλοχωρίου σε κατάλληλη
θέση εντός οικισμού που θα εξυπηρετεί την ανάγκη ισόρροπης χωροθέτησης σε σχέση και με το υπάρχον 2ο Δημοτικό Σχολείο Αρκαλοχωρίου.

3. Για το χώρο του παλαιού 1ου Δημοτικού Σχολείου στο κέντρο του Αρκαλοχωρίου, να ανατεθεί μελέτη δημιουργίας Κέντρου Πολιτισμού και Δημιουργίας, πάρκου παιδιών, αναψυχής και περιπάτου.

 

Σχόλια/Προτάσεις (20)

Πείτε μας την γνώμη σας

Γνώμη μου
είναι ότι και τα δυο σχολεία, πρέπει να παραμείνουν εκεί που ήταν και πριν.

Τα σχολεία
πρέπει να βρίσκονται στο κέντρο, για να μπορούν τα παιδιά, του γυμνασίου αλλά
και του δημοτικού, και ιδιαίτερα των μεγαλύτερων τάξεων (πχ. Δ’, Ε’, ΣΤ’ Δημοτικού)
να πηγαινοέρχονται μόνα τους, από και προς το σχολειό τους.

Από την άλλη
τα πάρκα αναψυχής και τα μουσεία, τα παιδιά των μικρών ηλικιών τα επισκέπτονται
μαζί με τους γονείς τους, οπότε δεν είναι απαραίτητο να βρίσκονται στο κέντρο.

Σχετικά με
την χωροθέτηση, το 1ο Δημοτικό σχολείο προϋπήρχε του 2ου Δημοτικού σχολέιου,
οπότε αν τίθεται ξαφνικά θέμα χωροθέτησης  αυτό σημαίνει ότι το 2ο
δημοτικό βρίσκεται σε λάθος θέση και όχι ότι θα πρέπει να μεταφερθεί το 1ο
Δημοτικό σχολείο. Οπότε σε καμία περίπτωση, βάσει νομοθεσίας δεν προβλέπεται να
μεταφερθεί.

Επίσης σε όλες
τις πόλεις ακόμη και στο Ηράκλειο, υπάρχουν παλιά σχολεία στο κέντρο τους, που δεν
τέθηκε ποτέ θέμα να απομακρυνθούν προκειμένου να γίνουν πιο μακριά άλλα
υπερσύγχρονα. 

Σκοπός πάντα
πρέπει να είναι η αυτοεξυπηρέτηση των μαθητών, ώστε να μην επιβαρύνονται οι
οικογένειές τους με την μεταφορά τους.  Φανταστείτε τις οικογένειες
των μικρών παιδιών πχ. Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού, με εργαζόμενους γονείς χωρίς
βοήθεια, που τα παιδιά τους πηγαίνουν μόνα τους σχολείο, να τους επιβαρύνουμε
με τη μεταφορά των παιδιών τους, Αυτό για κάποιους θα είναι ακατόρθωτο. Σκεφτείτε
ότι δεν έχουν όλοι την πολυτέλεια, να φεύγουν όποτε θέλουν από τη δουλεία τους
και πόσο μάλλον οι γονείς που η εργασία τους είναι μακριά.    

Συνοψίζοντας
επαναλαμβάνω ότι τα σχολεία πρέπει να παραμείνουν στη πρότερή τους θέση, μη
ξεχνάμε ότι είμαστε μια μικρή πόλη- κωμόπολη, που δεν έχουμε καν αστική συγκοινωνία
για να ισχυριστεί κανείς ότι θα μπορούσε να εξυπηρετηθούν τα παιδιά στη
μεταφορά τους.

Οι Αρκαλοχωριτες ήταν πάντα προοδευτικοι.Η κοινωνία της πόλης απαίτησε ο σεισμός να γίνει ευκαιρία. Στο χώρο του 1ου Δημοτικού Σχολείου να γίνει το σημείο αναφοράς της πόλης.Χώρος για περίπατο για μουσείο για εκδηλώσεις στο κέντρο. Να ανασάνει η πόλη. Σήμερα αυτό απουσιάζει. Το 1ο Δημοτικό να ανεγερθεί σε νέο οικόπεδο σύγχρονο και λειτουργικό που θα εξυπηρετεί απολύτως τις τωρινές αλλά και τις μελλοντικές εκπαιδευτικες ανάγκες του τόπου μας. Συγχαρητήρια στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο που υιοθέτησε ομόφωνα  την απαίτηση του συνόλου των Δημοτών. Ο νέος Δήμαρχος ξέρουμε ότι μπορεί και οφείλει να την εφαρμόσει χωρις άλλο χάσιμο χρόνου. 

Πρώτα απο όλα ευχαριστούμε τον Δήμαρχο μας για τη δημόσια Διαβούλευση,για ένα σημαντικό θέμα τα Ιστορικά σχολεία μας.Η προσωπική γνώμη μου,να μείνουν ως έχουν,όμως είναι και τεχνικά θέματα που εμείς δεν τα ξέρουμε η απόφαση δική σας.Νικη Σφακιανάκη. 

Θέλω να κάνω δύο σχόλια, συμπληρωματικά:1ον (η κριτική στις τοποθετήσεις των άλλων ΔΕΝ είναι γνώμη και καλύτερα θα ήταν να λείπουν, όμως αφού ανέβηκε σχετικό σχόλιο…) Το μέλλον ενός τόπου είναι η παιδεία του και όχι μία πλατεία! Η ιστορικότητα ενός κτιρίου συμβάλει σε πάρα πολλά πράγματα, εκτός της μέτρησης ετών και επετείων, που όταν εμβαθύνουμε στα πράγματα μπορούμε να τα αντιληφθούμε! 2ον. Παρακολουθώντας τις εξελίξεις, διαπίστωσα σήμερα, ότι ο Δήμαρχος στην τοποθέτηση/επιστολή του προς τον κ. Σχοινά, αναφέρει “Για την στέγαση του 1ου Δημοτικού Σχολείου και του Γυμνασίου
στο Αρκαλοχώρι έχουμε αποφασίσει τους τόπους ανέγερσης των νέων σχολείων και
χρειαζόμαστε τη βοήθεια σας για τα παρακάτω: 1ον Για την αγορά νέου οικοπέδου που να εξυπηρετεί τις
ανάγκες και να είναι κατάλληλο και σύμφωνο με την νομοθεσία για την χωροθεσία
σχολείων.”Και ερωτώ, ποιο το νόημα της διαβούλευσης, αν έχουν αποφασιστεί ήδη οι τόποι που θα εγκατασταθούν τα δύο (2) σχολεία και για ποιο από τα δύο ζητείται νέο οικόπεδο; Αν κρίνω από αυτή την διαβούλευση και όσα αναφέρει η επιστολή, αν και εφόσον δεν είναι λάθος η διατύπωση “έχουμε αποφασίσει”, το Γυμνάσιο Αρκαλοχωρίου έχει αποφασιστεί ότι θα πάει σε κάποιο (άγνωστο) νέο οικόπεδο και το 1ο Δημοτικό θα πάει στο Γυμνάσιο (αν δεν μείνει εκεί που είναι).Θα ήθελα κάποια διευκρίνιση σε αυτήν μου την απορία! Α.Σ. 

Θέμα: Πρόταση επί της διαβούλευσης για τη σχολική στέγη του Γυμνασίου Αρκαλοχωρίου   Την Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2024 συνήλθε σε συνεδρίαση το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων Γυμνασίου Αρκαλοχωρίου με μοναδικό θέμα την διατύπωση πρότασης επί της διαβούλευσης για τη σχολική στέγη του Γυμνασίου Αρκαλοχωρίου. «Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων Γυμνασίου Αρκαλοχωρίου αφού συνεκτίμησε όλα τα στοιχεία που έχει στη διάθεση του, την ταχύτητα με την οποία θα προχωρήσουν οι διαδικασίες καθώς και την ομόθυμη βούληση των γονέων, προτείνει την ανέγερση του νέου κτιρίου Γυμνασίου Αρκαλοχωρίου στο ίδιο σημείο που προϋπήρχε το παλαιό κατεδαφιστέο κτίριο. Επισημαίνει δε, ότι διατηρεί επιφύλαξη ως προς την συγκεκριμένη και οποιαδήποτε άλλη άποψη καθώς απαιτείται τεκμηριωμένη εισήγηση από ειδική τεχνική επιτροπή. Επιπλέον, το Δ.Σ. προτείνει την άμεση σύσταση τεχνικής επιτροπής η οποία θα δεσμευθεί για την τάχιστη ολοκλήρωση μελέτης η οποία θα τεκμηριώνει οποιαδήποτε απόφαση με γνώμονα την ταχύτητα αποκατάστασης του κτιριακού.» Το ΔΣ.

Πέρα από τους συναισθηματικούς λόγους, υπάρχουν πρακτικοί λόγοι για να παραμείνει το 1ο Δημοτικό στο χώρο του: α) ταχύτητα αποκατάστασης (να έχουμε γρήγορα ένα σύγχρονο κτιριακό συγκρότημα και να μην παραμένουν τα παιδιά μας σε “κουτιά” επί δεκαετίες), β)μαζί με το 1ο Δημοτικό υπάρχει στον ίδιο χώρο και το νηπιαγωγείο (κανένας δεν έχει μελετήσει να μας πει τι θα γίνει με αυτό) γ) Υπάρχουν πολλοί άλλοι άριστοι χώροι για την δημιουργία πλατείας, εξάλλου υπάρχει η νεόδμητη πλατεία Δημαρχείου Αρκαλοχωρίου. Τα σχολεία (Γυμνάσιο και Δημοτικό) να φτιαχτούν στον τόπο τους ΆΜΕΣΑ! Για τα υπόλοιπα έχουμε καιρό.

Το Αρκαλοχώρι δεν έχει πλατεία, Η δημιουργία μιας σύγχρονης πλατείας στη θέση που βρίσκόταν το 1ο Δημοτικό είναι μια πολύ ορθή σκέψη.  Ας αφήσουμε τους συναισθηματισμούς  για την ιστορικοτητα των κτηρίων και ας κοιτάξουμε στο μέλλον. Ιστορικότητα έχει το σπήλαιο στον λόφο του προφήτη Ηλία που είναι ανεκμετάλλευτο και όχι το 45 ετών σχολείο.  Η Καλαμάτα το τόλμησε και από μια πόλη αχούρι έγινε από τις πιο ωραίες στην Ελλάδα. 

Συμφωνώ για την οικοδόμηση του Γυμνασίου στον ίδιο χώρο που βρίσκεται σήμερα το παλιό. Όμως καλό ήταν να γίνει μια σχετική επέκταση με προσάρτηση και αλλου οικοπέδου για να καλυφθούν πληρέστερα οι μελλοντικές ανάγκες ενός Γυμνασίου. Αν μπορεί η δημοτική αρχή να πετύχει και τα δύο η λύση θα ήταν ιδανική. Κατά τη γνώμη μου μπορεί με κατάλληλη τεχνική σχεδίαση. Η βούληση μετράει!!Τώρα σχετικά με το χώρο του 1ου δημοτικού και τη δημιουργία χώρου πρασίνου πρέπει να ληφθεί υπόψη ποιο από τα δύο έργα έχει περισσότερη ανάγκη να βρίσκεται σε κεντρικό σημείο. Ένα δημοτικό στο οποίο να μπορούν οι μαθητές να προσέλθουν ακόμα και με τα πόδια ή ένα πάρκο αναψυχής για περιπάτους;  Τερζάκη Μαριλένα 

Επιτέλους!!! Είναι μια αρχή. Είναι δεδομένο ότι τα παιδιά που φοιτούν αυτή τη στιγμή στα “προσωρινης μάθησης χωρους” δεν θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν μάθημα σε πραγματικά κτίρια με ότι αυτό σημαίνει. Για το πρώτο δημοτικό συμφωνώ για τη μεταφορά του και μάλιστα σε χώρο κοντά στην αρχή του Αρκαλοχωριου ώστε να εξυπηρετουνται τα παιδια.για το γυμνάσιο αρκαλοχωριου. Η τοποθεσία είναι πολύ καλή με άπλετο χώρο εάν συμπεριληφθουν και τα παρακειμενα οικόπεδα. Μπορεί να γίνει  με ολικη η μερική χρηματοδότηση από μεγάλη εταιρεία που δραστηριοποιείται στην περιοχή του αεροδρομίου. Άλλωστε έχει ξαναγίνει από την ίδια εταιρεία σε άλλη περιοχή και οι υπεύθυνοι της έχουν αναφέρει τη δυνατότητα για ανταποδοτικο όφελος στη περιοχή. Τώρα είναι η ώρα να το κάνουν.Σε σχέση με το παλαιό δημοτικό η προταση για δημιουργία χώρου πρασίνου. χώρο πολιτισμού και δημιουργίας και μουσειο είναι υπέροχη. Πιο χώρος θα μπορούσε να είναι κατάλληλοτέρος για συνάθροιση και επικοινωνία του κόσμου από το σχολείο που πέρασαν γενιές και γενιές. Ένας οικείος χώρος για όλους.

Καλημέρα,Γυμνάσιο και 1ο Δημοτικο στους ίδιους ακριβώς χώρους,ΧΘΕΣ!!!Νομίζω πως τα παιδιά μας,οι δάσκαλοι και οι καθηγητές τους αξίζουν κάτι καλύτερο!!!Ευχαριστούμε!!!

Συγχαρητήρια στη δημοτική αρχή για τη δημόσια διαβούλευση. Ως μόνιμος κάτοικος Αρκαλοχωρίου και βλέποντας αυτό που πρόκριτε να έρθει ( αεροδρόμιο ) θεωρώ ότι είναι η τελευταία ευκαιρία για τον τόπο να αναβαθμιστεί ή να μείνει για πάντα στη μιζέρια . Αν θεωρήσουμε ευκαιρία το σεισμό που δυστυχώς κατέστρεψε σχολεία, σπίτια και  μαγαζιά, μπορούμε να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία αυτή για αναβάθμιση του τόπου που όλοι αγαπούμε. Η πρόταση μου σε ότι αφορά τη διαβούλευση είναι η παρακάτω :Προτεραιότητα η κατασκευή των σχολείων. Ο χρόνος παίζει καθοριστική σημασία για τις μελλοντικές γενεές αλλά και για τους δασκάλους / καθηγητές οι οποίοι είναι απογοητευμένοι με τη σημερινή κατάσταση. Θεωρώ ότι το γυμνάσιο θα έπρεπε ήδη να ανακατασκευάζεται με διαδικασία fast track στον ίδιο χώρο . Το δημοτικό να μετεγκατασταθεί σε διαφορετικό χώρο ώστε ο υπάρχον χώρος να διαμορφωθεί έτσι ώστε να γίνει σημείο αναφοράς. Μέσα στο χώρο και με συνεννόηση με το υπουργείο πολιτισμού να δημιουργηθεί μουσείο στο οποίο να εκτεθούν όλα τα ευρήματα της περιοχής  τα οποία βρίσκονται στις αποθήκες . Η παιδεία και ο πολιτισμός είναι αυτά που θα μας βγάλουν απο τη μιζέρια που ζούμε τα τελευταία χρόνια στην περιοχή. Μακάρι η νέα δημοτική αρχή να επενδύσει σε αυτά . 

Μπράβο σου Δήμαρχε για την πρωτοβουλία! Όμως θα πρότεινα να το ξαναδούμε για το χώρο του πρασίνου. Είναι πολύ καλή ιδέα αλλά τα παιδιά μας πρέπει να στεγαστούν γρήγορα. Να τον φτιάχναμε το χώρο κάπου αλλού και να επέστρεφε το 1ο Δημοτικό στην ιστορική του θέση; Μπράβο σου και πάλι!

Αγαπητοί συμπολίτες μου, θα ήθελα να εκφράσω τα ειλικρινή μου συγχαρητήρια  στη δημοτική αρχή, για την δημόσια διαβούλευση με θέμα τη σχολική στέγη! Εύχομαι ολοι να εκφράσουμε τις απόψεις μας και μέσα από ένα εποικοδομητικό διάλογο να βρεθεί η βέλτιστη λύση, πάντα με γνώμονα το καλό των παιδιών μας, που είναι και το μέλλον της πατρίδας μας!Ως γονέας  μετά το σοκ του σεισμού και την κατάρρευση  τμημάτων των σχολικών κτιρίων, μπήκα στη διαδικασία να σκεφτώ πως ο σεισμός είναι μια χρυσή ευκαιρία να φτιαχτούν καινουρια και εκτός από ασφαλή σχολεία, να είναι μοντέρνα και εφάμιλλα με τα Ευρωπαϊκά σχολικά συγκροτήματα. Η πρώτη μου επαφή με σχολειο του εξωτερικού έγινε σε ηλικία 17 ετών, σε μικρή επαρχιακή πόλη, στο Aars της Δανιας, όπου πήγαμε με ανταλλαγή μαθητών το 1991.  Ένα σχολειο με αυτόματες πόρτες, ηχομόνωση στο πάτωμα, εστιατόριο, αίθουσα θεάτρου και κινηματογράφου, υπολογιστές και μοντέρνα εργαστήρια! Όλα αυτά πριν ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ!!!Κάτι ανάλογο ονειρεύτηκα και για τα παιδιά μου!Κατά τη διάρκεια όμως των τελευταίων δυο ετών, παρατηρήσαμε ολοι μας, πως η φοίτηση των παιδιών σε ένα χώρο που δεν θυμίζει σχολειο, σε ένα χώρο χωρίς επαρκές προαύλιο, χωρίς εργαστήρια, με λαμαρίνες να περιβάλλουν τα παιδιά στη καθημερινότητα τους, δυσκολεύει τη ζωή τους και πιθανόν αλλάζει και τη συμπεριφορά τους.Σε μια ηλικία ευαίσθητη, εφηβική, (αναφέρομαι στα παιδιά του γυμνασίου), που η αμφισβήτηση κυριαρχεί στο μυαλό τους, εμείς οι «μεγάλοι» οφείλουμε να τους προσφέρουμε σταθερότητα, αίσθημα ασφαλείας και αισιοδοξία για το μέλλον.Παρατηρώντας τα παιδιά, είδα την προσαρμοστικότητα τους αλλά και τη λαχταρα τους για επιστροφή σε ένα «κανονικό» σχολικό συγκρότημα.Το πρώτο βήμα έγινε με τη μεταφορά του γυμνασίου στο χώρο του Λυκείου, αλλά απέμεινε το πιο μεγάλο βήμα που είναι η επιστροφή του γυμνασίου σε κανονικό κτίριο.Θεωρώ και το έχω εκφράσει και στο δημοτικο συμβούλιο, πως ο χρόνος επιστροφής των παιδιών στην κανονικότητα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο! Ως εκ τούτου θεωρώ πως τα σχολεία έπρεπε να έχουν χτιστεί….χθες!!!Όσον αφορά την χωροθέτηση και την καταλληλότητα ή την ακαταλληλότητα των υφιστάμενων χώρων, θεωρώ πως δεν είμαι ο αρμόδιος να το κρίνω. Δεν είμαι ο αρμόδιος διότι δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις για να αποφασίσω. Θα μπορούσα όμως  να συζητήσω μια πρόταση προερχόμενη από ειδικούς (πχ τοπογράφους, μηχανικούς, αρχιτέκτονες κτλ) οι οποίοι έχουν σπουδάσει αυτό το αντικείμενο και θεωρώ πως θα μας προτείνουν τη βέλτιστη λύση ή λύσεις.Ο χρόνος ειναι πολύ σημαντικός και έχοντας στο νου μου αυτόν τον παράγοντα, θεωρώ πως το γυμνασιο μπορεί να ανοικοδομηθεί στον υφιστάμενο χώρο, γνωρίζοντας πως ένας καινούριος χώρος ίσως μας έδινε περισσοτερες επιλογές για ένα μοντέρνο σχολικό συγκρότημα, αλλά ίσως καθυστερήσει αρκετά χρόνια την ανέγερση του σχολείου.Εάν μετά τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου, η πληθυσμιακή αύξηση είναι τόσο μεγάλη και η πόλη επεκταθεί, τότε σίγουρα θα χρειαστεί η ανέγερση δεύτερου γυμνασίου, οπότε πάντοτε θα υπάρχει η ευκαιρία για κάτι πιο μοντέρνο και καινούριο.Μια γενιά παιδιών δε γνώρισε γυμνασιο, ας φροντίσουμε να μην υπάρξουν πολλές γενιές ακόμη , χωρίς κτίριο γυμνασίου.Εν κατακλείδι προτείνω: 1) Επιτροπή ειδικών για γνωμοδότηση και προτάσεις χώρων για ανέγερση σχολικών συγκροτημάτων και χώρων αναψυχής (προκρίνω τον υφιστάμενο χώρο του γυμνασίου – για το γυμνασιο – λόγω συντομότερου χρόνου ανέγερσης καινούριου σχολείου , με προσπάθεια εξαγοράς παρακείμενων οικοπέδων για μεγιστοποίηση του  χώρου )2) Μέγιστη προσπάθεια βελτίωσης των συνθηκών φοίτησης των μαθητών στους οικισκους αλλά και των συνθηκών εργασίας των καθηγητών στους οικισκους,  έως ότου ανεγερθεί καινούριο γυμνασιο, καθώς ήδη έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα διάβρωσης  στα πατώματα των οικίσκων κτλΣας ευχαριστώ για την υπομονή σας.Με εκτίμησηΔρακουτός Ευάγγελος

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο και το Γυμνάσιο Αρκαλοχωρίου είναι τα ιστορικά σχολεία του Δήμου μας! Να μείνουν ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ σχολεία στον χώρο που ήταν πριν τον σεισμό, εφόσον αυτός μπορεί να καλύψει τις ανάγκες ενώ σύγχρονου σχολείου, χωρίς κτιριακές ελλείψεις! Επιπλέον, και τα δύο σχολεία βρίσκονται στο κέντρο του Αρκαλοχωρίου, το οποίο κάνει πολύ εύκολη προσέλευση των παιδιών σε αυτά! Τα οικόπεδα, όπως αναφέρει και άλλος σχολιαστής, έχουν ήδη χαρακτηριστεί για εκπαιδευτική χρήση, έχουν ήδη τεχνικές εγκαταστάσεις και σχετικές άδειες κλπ., κάτι το οποίο θα επιταχύνει τη διαδικασία. Πορευόμαστε στην 3η χρονιά μετά το σεισμό, τα παιδιά πρέπει το δυνατόν συντομότερο να βρεθούν σε “πραγματικά” σχολικά σχολεία.Θετική απόλυτα με την ύπαρξη πράσινου χώρου και ελπίζω να δω και αυτόν και όλο το Αρκαλοχώρι πράσινο, αλλά θεωρώ ότι προτεραιότητα σε αυτήν την φάση έχουν οι ανάγκες των σχολείων ! Φαντάζομαι ότι αφού μπορεί να βρεθεί άλλο μέρος για να στεγάσει το 1ο Δημοτικό, μπορεί να βρεθεί και για να γίνει χώρος πρασίνου…Ελπίζω στις γρήγορες διαδικασίες,Α.Σ.

ΘΕΜΑ: ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΚΤΗΡΙΑ ΑΡΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ. Το Δ.Σ. το Συλλόγου Γονέων του 1ο Δημοτικού Αρκαλοχωρίου,  κατόπιν της ευρείας συνάντησης που
πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Αρκαλοχωρίου, στις 25/01/24, με θέμα
τα σχολικά κτήρια, έπειτα από την ενημέρωση του Δημάρχου κου Βασίλειου
Κεγκέρογλου, έχει να σας αναφέρει τις παρακάτω προτάσεις.
Σύμφωνα με το υπόμνημα που είχαμε καταθέσει στο Δημοτικό
Συμβούλιο τον Μάρτιο του 2023 (αριθμός Δ.Σ. 64/2023), άμεση
προτεραιότητα είναι η κατασκευή ενός νέου σχολικού συγκροτήματος σε ένα
σύγχρονο, ασφαλές κτίριο το οποίο να καλύπτει τις νέες ανάγκες
διδασκαλίας μάθησης και ψυχαγωγίας, με αίθουσα Η/Υ, αίθουσα
εκδηλώσεων, χώρο εστιατορίου για το ολοήμερο, αίθουσα βιβλιοθήκης,
αίθουσα γυμναστηρίου, αθλητικούς εξωτερικούς χώρους και γενικότερα με
τις προδιαγραφές που προβλέπονται στα νέα σχολικά κτίρια
(προσβασιμότητα για ΑΜΕΑ, εργαστήρια, αποθήκες κ.α.). Στην διαβούλευση που έχει ξεκινήσει, ως σύλλογος Γονέων,
καταθέτουμε την άποψή μας ότι, το κτίριο του 1ου Δημοτικού Σχολείου
Αρκαλοχωρίου θα ήταν επιθυμητό να είναι τοποθετημένο, στον κεντρικό
αστικό ιστό της πόλης του Αρκαλοχωρίου σύμφωνα και με το ΦΕΚ 635Β/2007
το οποίο αναφέρει τις προδιαγραφές χωροταξικής κατανομής και έκτασης
οικοπέδων.
Εκφράζουμε την σύμφωνη γνώμη μας για την μεταφορά του 1ου ΔΣ
Αρκαλοχωρίου, σε διαφορετικό χώρο ή στο χώρο του Γυμνασίου, με την
προϋπόθεση ότι στον μελλοντικό σχεδιασμό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η
μελέτη για εύκολη προσβασιμότητα και η αντιμετώπιση της έλλειψης χώρων
στάθμευσης (λεωφορείων & ΙΧ που μεταφέρουν μαθητές Δημοτικού).  Στην περίπτωση που μεταφερθούμε στο χώρο του Γυμνασίου, το
πρόβλημα προσβασιμότητας και πάρκινγκ, θα μπορούσε πιθανόν να
αντιμετωπιστεί με την αγορά του διπλανού δυτικού ιδιωτικού οικοπέδου και
η οδική προσβασιμότητα να πραγματοποιείται από την ανατολική πλευρά
του σχολικού συγκροτήματος. Σε κάθε περίπτωση είμαστε αρωγοί στις προσπάθειες που ξεκίνησαν
για την όσο το δυνατόν ταχύτερη αντιμετώπιση του μεγάλου προβλήματος
της σχολικής στέγης, που αντιμετωπίζουμε ως 1ο
Δημοτικό Αρκαλοχωρίου,
εξαιτίας του καταστροφικού σεισμού της 27ης Σεπτεμβρίου 2021. 

Μια τεχνική πισίνα με θαλασσινό νερό με άμμο, δέντρα,κιόσκια να τα ενοικιάσει ο δήμος 

Εάν ο οικοπεδικός χώρος του Γυμνασίου ειναι επαρκής να ανοικοδομηθεί στον ίδιο χώρο έστω και πολυόροφο όσο επιτρέπουν οι Νόμοι.Το 1ο Δημοτικό Σχολείο σε χώρο αντίθετο από το 2ο Δημοτικό. Καί στο χώρο του πρώτου Δημοτικού Σχολείου καλώς Κέντο Πολιτισμου και Δημιουργίας μέ αίθουσα για τις διαφορες εκδηλώσεις. Μιχάλης Κανιαδάκης

Ναι στην ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων τάχισταΌχι στην δημιουργία χώρου πρασίνου στο οικόπεδο του 1ου Δημοτικού ΣχολείουΝαι στη μελέτη για την κατασκευή Κέντρου Πολιτισμού και Δημιουργίας, πάρκου παιδιών, αναψυχής και περιπάτου αλλά σε διαφορετικό χώρο.Προτεραιότητα έχει η παιδεία. 

Η ανέγερση των νέων σχολικών κτιρίων προτείνουμε να πραγματοποιηθεί στα υφιστάμενα οικόπεδα, δεδομένου ότι:πληρούν τα κριτήρια που τίθενται από την αρ. 37237/ΣΤ1/ΦΕΚ 635/Β/27-04-2007 απόφαση του Υπ. Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτωνδιαθέτουν την απαιτούμενη χρήση γης ως «χώρος εκπαίδευσης».Η επιλογή της οικοδόμησης των νέων σχολικών κτιρίων σε νέα διαφορετικά από τα υφιστάμενα οικόπεδα – λαμβάνοντας υπόψη τις διοικητικές/τεχνικές διαδικασίες που θα απαιτηθούν, τις σχετικές εγκρίσεις/αδειοδοτήσεις και τη διοικητική γραφειοκρατία που υπάρχει σε τέτοιες περιπτώσεις – θα επιφέρει σημαντική χρονική καθυστέρηση (τουλάχιστον επιπλέον 3-5 έτη- συνολικά 8-10 έτη για να έχουμε νέο σχολείο) στην όλη διαδικασία, καθώς θα πρέπει:i. να επιλεγεί το κατάλληλο οικόπεδο, με όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά που περιγράφονται,ii. να αγοραστεί ή να απαλλοτριωθεί,iii. να εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι τίτλοι ιδιοκτησίας,iv. να καθοριστεί χρήση γης ως «χώρος εκπαίδευσης».Σχετικά με τη μελέτη δημιουργίας Κέντρου Πολιτισμού και Δημιουργίας, πάρκου παιδιών, αναψυχής και περιπάτου συμφωνούμε απόλυτα να ανατεθεί αλλά όχι στη θέση του 1ου Δημοτικού Σχολείου για τους λόγους που αναφέρονται παραπάνω. Με το προτεινόμενο σχέδιο Αρκαλοχωρίου, έχουνκαθοριστεί κοινόχρηστοι χώροι οι οποίοι θα μπορούσαν να επιλεγούν για την δημιουργία του εν λόγω Κέντρου Πολιτισμού και Δημιουργίας, πάρκου παιδιών, αναψυχής και περιπάτου

Θεωρώ ότι η προτάση είναι καλη συμφωνώ απόλυτα αλλά να υλοποιηθει